DNT - Mangfold
Vi lagde en serie film-portretter av mennesker som representerer mangfoldet i DNT med klare meninger om tur, natur og kanskje også andre ting.
Fremfor å kommunisere ”Dette gjør vi for funksjonshemmede” eller ”Dette gjør vi for innvandrere” mener vi det er riktigere at personene selv viser hvilken glede de har av friluftsliv generelt og DNT spesielt. Da unngår vi avstanden som ofte oppstår når kommunikasjonen gjør en forskjell på ”oss” og ”dem”.
1.2 MILLIONER
Ekte innhold engasjerer, og kampanjen hadde totelat over 1,2 millioner visninger
712 231 MENNESKER
Så mer enn halvparten av filmene, til tross for at filmene var var over et minutt lange
2194 NYE MEDLEMMER
Kampanjen bidro til stor veskt av nye medlemmer for tursitforeningen
Over en 1,2 millioner views. Mest oppsiktsvekkende er at over 50% av visningene var på over halvparten av filmene. Filmene er på over 1 minutt lange og viser at med engasjerende innhold kan man få oppmerksomheten til målgruppen i sosiale medier.
Dette året vi fikk DNT medlemsrekord, til tross for at året før denne kampanjen var deres jubileumsår. Over 2000 nye medlemmer / fornyelse av medlemskap kunne spores til bruker som har sett filmene.
DNT hadde ikke budsjett til å få produsert så mange filmer som de ønsket mht antall målgrupper som ble presentert. Vi kom av den grunn frem til en løsning hvor Willy Nikkers produserte 2 av filmene 100% (padlefilmen og filmen med Fareshta). DNT selv stod for opptakene til 3 av filmene, men Willy Nikkers stod for ferdiggjøring med klipp, lyd og det tekniske ferdiggjøringsarbeidet.
Produsert i samarbeid med DNT ved Marius Dalseg på foto.
Bidragsytere
- Eirik Hovland
- Tekstforfatter / Kreatør
- Jørgen Magnussen
- AD / Kreatør
- Marit Rui
- AD / Kreatør
- Sebastian Knutsen
- Regissør
- Sigurd Neby
- Filmfotograf
- Tormod Berge
- Klipper
- Bastian Fjeld
- Klipper
- George Turner
- SoMe rådgiver og strategi
Leveranser
Ide og konsept, produksjon av digitale annonser og printDato
- 2018